Hvordan annoncerer man på de sociale medier?

Sociale medier er et godt valg til annoncering, fordi du kan bruge store mængder af forbrugerdata til at definere og målrette din målgruppe.

Annoncering på sociale medier kan hjælpe dig og din virksomhed med at nå jeres mål. Dette kan være at promovere virksomheden, og derved skabe en større kendskabsgrad, skabe efterspørgsel, øge salget eller skabe flere konverteringer på jeres website.

G
Hvordan ganger man?

Facebook ads

Facebook ligger i toppen over de mest populære sociale medier, og det er også det sociale medie, som har mest potentiale når man snakker annoncering. Stort set alle mennesker har en profil på Facebook, og uanset hvem din målgruppe måtte være, vil du kunne finde dem på Facebook. Fordelen ved at bruge Facebook til at annoncere, udover at nå ud til mange mennesker, er, at deres system er intuitivt og let at bruge, så du hurtigt kan komme i gang. Det kan være en fordel og det anbefales at man ser guides eller læser op på hvordan det foregår inden man går rigtig i gang, så man har en bedre forståelse for deres system ingen man for alvor benytter det.

Instagram ads

Instagram ejes af Facebook, og er derfor forbundet med Facebooks annonceringsmuligheder. Fordelen her er, at hvis man opretter en annoncekampagne på Facebook, kan man også samtidig køre denne kampagne på Instagram. Hvis målgruppen er sammensat af unge, er det særlig fordelagtigt at bruge Instagram, fordi Instagram er mere populær blandt unge end Facebook.

Hvis ens produkt er indenfor modebranchen, som tøjbrands og andet, så er Instagram også et passende sted at vise disse produkter, for på Instagram finder du de fleste bloggere og andre mennesker i modebranchen.

Snapchat ads

Snapchat bliver ligesom Instagram, hovedsageligt brugt af yngre mennesker, så hvis din målgruppe består af unge mennesker og dit produkt er populært blandt denne målgruppe, så er annoncering her også en fordel. Snapchat bliver også brugt af rigtig mange mennesker, det er dog svære at målrette sin annoncering, som man kan på blandt andet Facebook. Dog er det stadig en god platform til at nå ud til rigtig mange mennesker.

Den nemme løsning

Hvis du ikke selv har styr på hvordan man annoncerer på de sociale medier, og synes det er svært at sætte sig ind i de forskellige annoncesystemer, så kan det være en stor fordel for dig at hyre et web- eller marketingbureau, som kan tage sig af dine kampagner. Bureauer har stor viden og erfaring, og de kan være med til at vækste din virksomhed.